Στα πλαίσια της συνεχούς αναβάθμισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και αναγνωρίζοντας την σημασία και την αξία της ενδυνάμωσης και ενίσχυσης των αντίστοιχων ψηφιακών δεξιοτήτων, το σχολείο μας Λύκειο και ΤΕΣΕΚ Αγίου Χαραλάμπους Έμπας συμμετέχει για ακόμα μια σχολική χρονιά σε προγράμματα που προσφέρονται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου.
Συγκεκριμένα κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά 2024-25, το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα:
- ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΥΡΗΝΕΣ: Το Πρόγραμμα στοχεύει στην καλύτερη αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στη σχολική μονάδα για την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης.
Ευχαριστούμε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου για την δυνατότητα που μας προσφέρει για ακόμα μια χρονιά να συμμετέχουμε σε δράσεις τόσο σημαντικών προγράμματων προς όφελος τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών του σχολείου μας!
Σύνδεσμος: https://innovativeschools.pi.ac.cy/
Καινοτόμα σχολεία και Εκπαιδευτικοί πυρήνες
Tο Πρόγραμμα Καινοτόμα σχολεία και Εκπαιδευτικοί πυρήνες απευθύνεται σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και έχει ως στόχο να βοηθήσει τα σχολεία να αποκτήσουν καλύτερη αντίληψη των αναγκών τους, ως προς τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών για την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης και να αναπτύξουν το δικό τους ψηφιακό σχέδιο δράσης, που να απευθύνεται στις ανάγκες που εντοπίστηκαν. Κάθε σχολική μονάδα, που συμμετέχει στο Πρόγραμμα, καλείται να προχωρήσει σε μία διαδικασία αναστοχασμού, σχετικά με τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών στο σχολείο, μέσω των εργαλείων SELFIE και SELFIE for TEACHERS. Ακολούθως, καλείται να αξιοποιήσει την εργαλειοθήκη SELIFE PTK για να ερμηνεύσει τα αποτελέσματα από το SELFIE, να καθορίσει προτεραιότητες ως προς την ψηφιακή εκπαίδευση και να αναπτύξει, να υλοποιήσει και να αξιολογήσει ένα Σχέδιο δράσης στη βάση του SELFIE. Η διαδικασία αυτή αναμένεται να συμβάλλει στην ανάπτυξη της ψηφιακής ικανότητας της σχολικής μονάδας.
Για την εκπόνηση ενός αποτελεσματικού ψηφιακού Σχεδίου δράσης και την επιτυχή εφαρμογή του, είναι σημαντική τόσο η ενεργός συμμετοχή της Διεύθυνσης όσο και ομάδας εκπαιδευτικών του σχολείου. Στο πλαίσιο του Προγράμματος αυτού, αριθμός επιλεγμένων εκπαιδευτικών ορίζονται από τη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας, ως Εκπαιδευτικοί πυρήνες. Ο ρόλος των Εκπαιδευτικών πυρήνων είναι να λειτουργήσουν ως υποστηρικτές και πολλαπλασιαστές της προσπάθειας της σχολικής μονάδας για την αξιοποίηση και ενσωμάτωση των ψηφιακών τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδικασία. Για την υποστήριξη αυτής της προσπάθειας, θα γίνονται διαδικτυακές συναντήσεις ανάμεσα στους/στις εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα, με στόχο τη δημιουργία κοινοτήτων μάθησης και την ανάπτυξη κουλτούρας διαμοιρασμού καλών πρακτικών. Παράλληλα, οι Εκπαιδευτικοί πυρήνες θα τυγχάνουν συνεχούς επιμόρφωσης μέσα από προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Τα σχολεία που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα και έχουν ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις τους με επιτυχία, θα λαμβάνουν σχετική πιστοποίηση. Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα ως Εκπαιδευτικοί πυρήνες και έχουν ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις τους με επιτυχία θα λαμβάνουν αντίστοιχη πιστοποίηση.