Στα πλαίσια της συνεχούς αναβάθμισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και αναγνωρίζοντας την σημασία και την αξία της ενδυνάμωσης και ενίσχυσης των αντίστοιχων ψηφιακών δεξιοτήτων, το σχολείο μας Λύκειο και ΤΕΣΕΚ Αγίου Χαραλάμπους Έμπας συμμετέχει για ακόμα μια σχολική χρονιά σε προγράμματα που προσφέρονται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου.
Συγκεκριμένα κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά 2024-25, το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα:
- ΨΗΦΙΑΚΟΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ: Ένα Πρόγραμμα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου, που προσβλέπει στην αξιοποίηση μαθητών και μαθητριών -των Ψηφιακών Πρωτοπόρων για το διαδίκτυο – για την ανάληψη δράσης για εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών του Σχολείου αλλά και της ευρύτερης σχολικής κοινότητας, για τη δημιουργική αξιοποίηση και την ασφαλή χρήση του διαδικτύου.
Ευχαριστούμε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου για την δυνατότητα που μας προσφέρει για ακόμα μια χρονιά να συμμετέχουμε σε δράσεις τόσο σημαντικών προγράμματων προς όφελος τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών του σχολείου μας!
Ψηφιακοί Πρωτοπόροι – Digital Pioneers
To Πρόγραμμα Ψηφιακοί Πρωτοπόροι (το οποίο και αποτελεί μια μετεξέλιξη του προγράμματος Μικροί Εκπαιδευτές για το Διαδίκτυο 2.0) προσβλέπει στην ενεργοποίηση μαθητών και μαθητριών – Ψηφιακών Πρωτοπόρων – όλων των βαθμίδων για την ανάληψη δράσης και την επιμόρφωση μαθητών/μαθητριών του σχολείου αλλά και της ευρύτερης σχολικής κοινότητας, σε θέματα ψηφιακών ικανοτήτων με έμφαση στη δημιουργική αξιοποίηση και την ασφαλή χρήση του ψηφιακού κόσμου. Οι Ψηφιακοί Πρωτοπόροι, αρχικά θα χρειαστεί να διαγνώσουν την υφιστάμενη κατάσταση και κυρίως τις ανάγκες που εντοπίζονται σε θέματα ψηφιακής ικανότητας και ιδιαίτερα δημιουργικής και ασφαλούς αξιοποίησης του ψηφιακού κόσμου για τους/τις ίδιους/ίδιες, συμμαθητές/συμμαθήτριες και το σχολείο τους ευρύτερα, καθώς και τους γονείς τους ή την κοινότητα στην οποία ανήκουν. Για τον σκοπό αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα ψηφιακό ερωτηματολόγιο, καθώς και άλλοι τρόποι (π.χ. εντοπισμός περιστατικών λανθασμένης χρήσης του ψηφιακού κόσμου, διαβούλευση με μέλη του μαθητικού συμβουλίου και με τους/τις εκπαιδευτικούς τους, συλλογή στοιχείων με ψηφιακούς ή άλλους τρόπους).
Μετά την αποτίμηση της κατάσταση και τον καθορισμό αναγκών και προτεραιοτήτων, οι νέοι πρεσβευτές θα επιμορφωθούν από τους Υποστηρικτές Λειτουργούς του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σε αυτά τα θέματα και θα υποστηριχθούν στην ετοιμασία Σχεδίου Δράσης, το οποίο θα διαμορφώνεται υπό την καθοδήγηση του/της Υπεύθυνου/Υπεύθυνης Εκπαιδευτικού του σχολείου τους.
Με βάση το Σχέδιο Δράσης τους, οι Ψηφιακοί Πρωτοπόροι θα προωθήσουν δραστηριότητες μέσα και έξω από τη σχολική τους μονάδα με στόχο την ευαισθητοποίηση και τη δημιουργία κουλτούρας για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του ψηφιακού κόσμου, καθώς και την προστασία από πιθανούς κινδύνους. Κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο Πρόγραμμα, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου θα έχουν την ευκαιρία να:
- έχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό,
- τύχουν επιστημονικής και παιδαγωγικής στήριξης,
- ενημερωθούν για σημαντικά θέματα που αφορούν στη χρήση του ψηφιακού κόσμου,
- εφαρμόσουν καινοτόμες δράσεις,
- τύχουν πιστοποίησης με την επιτυχή ολοκλήρωση υλοποίησης των δράσεών τους.